Sluit venster x

Aangepaste werkwijze wijkteam door coronacrisis

Het wijkteam heeft de werkwijze tijdelijk aangepast, vanwege de corona-maatregelen. Wilt u een melding doen of een vraag stellen rondom hulp en ondersteuning? Dan kunt u dit zoals gebruikelijk doen via deze website. Of telefonisch via ‘Toegang wijkteam’. De consulenten toegang handelen uw vraag of melding af, telefonisch of schriftelijk. Als dit niet mogelijk is, zetten zij uw vraag door naar het wijkteam.

Wordt er nog wel een huisbezoek gedaan?

In een normale situatie komt de consulent van het wijkteam bij u thuis om uw situatie verder te bespreken. Samen met u zoekt de consulent naar de best passende oplossing. In verband met het coronavirus komen de consulenten nu niet op huisbezoek. Zij doen hun onderzoek nu telefonisch. Tijdens zo’n telefoongesprek brengt de consulent uw situatie zo goed mogelijk in kaart. Soms is een aanvullend gesprek met uw hulpverlener of mantelzorger ook nodig. Zo mogelijk neemt de consulent daarna een besluit op uw aanvraag.

Word ik wel goed geholpen?

Wij doen ons uiterste best om u zo goed mogelijk te helpen. En we houden zoveel mogelijk rekening met uw en onze gezondheid. Als u twijfelt of uw vraag wel telefonisch beantwoord kan worden, kunt u dit bespreken met de consulent. Zodra de situatie het weer toelaat, hervatten wij de huisbezoeken. Wij volgen hierbij de adviezen van de rijksoverheid.

HOME  |  Crisis

Crisis

Acuut gevaar

Soms loopt een situatie zo uit de hand dat er direct (fysiek) gevaar is.
In dat geval belt u 112.

Zorgen om veiligheid

Maakt u zich zorgen over de veiligheid van iemand anders of van uzelf? Of het nu gaat om vermoedens of u weet het zeker. U kunt (eventueel anoniem) contact opnemen met Veilig Thuis.
0800-2000 (gratis, 24 uur per dag, 7 dagen per week)

Zorgen om mensen die zelf niet om hulp vragen

Kent u iemand in uw omgeving die misschien zorg nodig heeft, maar hier zelf niet om vraagt. Dan kunt u contact opnemen met het Meldpunt Vangnet & Advies van de OGGZ.
088-0100521 (gratis, maandag t/m vrijdag van 8.30-17.00 uur) of via het mailadres van de bereikbaarheidsdienst van de GGD Hollands Noorden.

Kinderen en jeugdigen

Voor kinderen en jeugdigen met een psychische, sociale of verstandelijke kwetsbaarheid die in crisis zijn en waarbij direct deskundige hulp of zorg geboden moet worden kunt u contact opnemen met de crisisdienst Jeugd
088-7778887 (gratis, 24 uur per dag, 7 dagen per week)

Mensen met verstandelijke beperking

Het Meldpunt Acute zorg biedt snelle en deskundige hulp aan mensen met een verstandelijke beperking in crisissituaties. Alle mensen met een verstandelijke beperking uit Noord-Holland Noord kunnen in crisissituaties via het Meldpunt snel en deskundig worden geholpen.
0226 - 33 24 02 (gratis, 24 uur per dag, 7 dagen per week)