Sluit venster x

Aangepaste werkwijze wijkteam door coronacrisis

Het wijkteam heeft de werkwijze tijdelijk aangepast, vanwege de corona-maatregelen. Wilt u een melding doen of een vraag stellen rondom hulp en ondersteuning? Dan kunt u dit zoals gebruikelijk doen via deze website. Of telefonisch via ‘Toegang wijkteam’. De consulenten toegang handelen uw vraag of melding af, telefonisch of schriftelijk. Als dit niet mogelijk is, zetten zij uw vraag door naar het wijkteam.

Wordt er nog wel een huisbezoek gedaan?

In een normale situatie komt de consulent van het wijkteam bij u thuis om uw situatie verder te bespreken. Samen met u zoekt de consulent naar de best passende oplossing. In verband met het coronavirus komen de consulenten nu niet op huisbezoek. Zij doen hun onderzoek nu telefonisch. Tijdens zo’n telefoongesprek brengt de consulent uw situatie zo goed mogelijk in kaart. Soms is een aanvullend gesprek met uw hulpverlener of mantelzorger ook nodig. Zo mogelijk neemt de consulent daarna een besluit op uw aanvraag.

Word ik wel goed geholpen?

Wij doen ons uiterste best om u zo goed mogelijk te helpen. En we houden zoveel mogelijk rekening met uw en onze gezondheid. Als u twijfelt of uw vraag wel telefonisch beantwoord kan worden, kunt u dit bespreken met de consulent. Zodra de situatie het weer toelaat, hervatten wij de huisbezoeken. Wij volgen hierbij de adviezen van de rijksoverheid.

HOME  |  Digitale formulieren Mijn Wijkteam

Digitale formulieren Mijn Wijkteam

  • Aanvraag Meedoen Schagen

    Als u vorig jaar gebruik kon maken van de Meedoen regeling en dit jaar een bijstandsuitkering ontvangt van de gemeente Schagen, krijgt u automatisch bericht van ons. U hoeft dan geen nieuwe aanvraag in te dienen.

    Meedoen Schagen

  • Vakantie of verblijf in het buitenland melden

  • Bijstand: aanvragen

    U staat op het punt om een bijstandsuitkering aan te vragen bij de gemeente Schagen. Wanneer u het volledige aanvraagformulier heeft doorlopen zal u gevraagd worden om de benodigde bewijsstukken te uploaden. Om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen adviseren wij u, voordat u met de aanvraag start, de meest voorkomende bewijsstukken alvast digitaal beschikbaar te hebben. U kunt hierbij denken aan:

    • Identificatiebewijs (ID-kaart, Paspoort, Verblijfsvergunning);
    • Afschriften van alle betaal -en spaarrekeningen van u, uw eventuele partner en minderjarige kinderen over de laatste drie maanden;
    • Alimentatiebeschikking of bewijs waarop de hoogte van de (geïndexeerde) vastgestelde alimentatie staat vermeld (van uzelf en/of uw eventuele kinderen);
    • Bewijsstukken schulden;
    • Hypotheekakte eigen woning (tezamen met recent jaaroverzicht hypotheek);
    • Laatste loonstrook (bij wisselende inkomsten loonstroken over de afgelopen drie maanden);
    • Specificatie uitkering (bij wisselende inkomsten uitkeringsspecificaties over de afgelopen drie maanden);
    • Brief of beschikking betreffende einde werk / uitkering / studiefinanciering;
    • Curriculum vitae;
    • Overzicht /sollicitatiebewijzen van de laatste 3 maanden.

    Indien er voor uw situatie nog extra specifieke bewijsstukken nodig zijn dan zullen wij deze alsnog bij u opvragen. Hoe completer u de aanvraag aanlevert, des te sneller kunnen wij het intakegesprek met u plannen.

    Bijstand

  • Bijstand: wijzigingen doorgeven

  • Aanvraag individuele inkomenstoeslag

  • Aanvraag bijzondere bijstand

  • Aanvraag computerregeling

  • Aanvraag geluksbudget