Adviseur inkoop

Als adviseur inkoop ben jij de drijvende kracht achter onze inkoopprocessen. Jij zorgt ervoor dat onze inkopen en aanbestedingen niet alleen rechtmatig en doelmatig verlopen, maar ook soepel en efficiënt. Zo help je onze organisatie écht verder.

Over de vacature

Sluitingsdatum
30 september 2025
Uren per week
18-20
Salarisniveau
10
Salarisindicatie
€3.742 - €5.519

Wat ga je doen?

Concreet ga je:

  • aanbestedingen van A tot Z begeleiden (zowel meervoudig onderhands als Europees);
  • collega’s adviseren en ondersteunen bij uiteenlopende inkoopvragen;
  • heldere aanbestedingsdocumenten opstellen en het proces zorgvuldig bewaken;
  • toezien op naleving van wet- en regelgeving én ons eigen inkoopbeleid;
  • jouw kennis delen en samen met collega-adviseurs werken aan de verdere professionalisering van inkoop.

Wat breng je mee?

  • kennis van en/of ervaring met Europese aanbestedingen;
  • ervaring als inkoopadviseur binnen een (semi)publieke organisatie;
  • een afgeronde opleiding Nevi 1 (Publiek) of gelijkwaardig (Nevi 2 is een pré);
  • ervaring met het aanbestedingsplatform Mercell (pré).

Wat bieden wij jou?

  • Salaris tussen € 3.742 en € 5.519 bruto per maand op basis van 36 uur per week (schaal 10 cao Gemeenten vanaf 1 oktober 2025);
  • een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% bovenop je salaris;
  • 28 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband;
  • Ruime mogelijkheden om je werktijden flexibel in te delen en (deels) vanuit huis te werken.

De procedure

Enthousiast geworden? Solliciteer dan uiterlijk 30 september! Het eerste gesprek is gepland op 6 oktober en het tweede gesprek op 13 oktober.

Wil je meer weten over de functie? Neem gerust contact op met Klara Abbes (adviseur inkoop) voor inhoudelijke vragen (tot 29 september). Heb je vragen na 29 september? Dan kun je bellen of met Caroline van den Tempel, Teamleider Financiën, via tel:+31641516981.

Benieuwd hoe het is om bij gemeente Schagen te werken? Ontdek in de video het domein Bedrijfsvoering!