Bezorging van reisdocumenten

U kunt uw paspoort of identiteitskaart laten bezorgen. Dit kan bijvoorbeeld ’s avonds en in het weekend bij u thuis of op het werk. Bezorgen kan in heel Nederland, behalve op de Waddeneilanden. Bezorgen van rijbewijzen is nog niet mogelijk. Uw paspoort of ID-kaart is na een week klaar.

Aanvragen bezorging

Bezorgen regelt u bij de aanvraag bij een van de balies in het gemeentehuis. Een reisdocument vraagt u altijd persoonlijk aan.

  • U vraagt een paspoort of ID-kaart persoonlijk aan bij een van de balies in het gemeentehuis.
  • Hiervoor maakt u eerst een afspraak. Een afspraak maakt u telefonisch of via onze website.
  • Bij de aanvraag kiest u voor laten bezorgen. Let op: deze keuze kunt u later niet meer wijzigen.
  • Wij vragen uw e-mailadres en telefoonnummer. Dit geven wij door aan AMP. AMP is de bezorgdienst.
  • Binnen 5 werkdagen ontvangt u van AMP een e-mail of sms dat u een bezorgafspraak kunt maken. U ontvangt daarbij een ordernummer en een verificatiecode.
  • U maakt zelf online of telefonisch een bezorgafspraak.
  • Uw paspoort of ID-kaart wordt bezorgd op het door u aangegeven adres in Nederland.

Kosten

Het bezorgen van een reisdocument kost € 13,55. Bij twee of meer documenten op hetzelfde adres en hetzelfde tijdstip wordt het totaal € 18,70.

Bezorgafspraak maken

Een afspraak maken met AMP kan op 2 manieren:

Online

Ga naar mijnafspraak.nl. Log in met uw ordernummer en verificatiecode. Kies hier een datum, dagdeel en adres waarop de bezorger moet langskomen.
U kunt hier ook de afspraak wijzigen als dat nodig is. Dit kan een dag vóór de bezorging tot uiterlijk 22.30 uur ’s avonds.

Telefonisch

Bel voor een afspraak met AMP, telefoonnummer (030) 240 8020. Bereikbaar: maandag t/m donderdag van 08.30 tot 21.00 uur, vrijdag tot 19.00 uur en zaterdag tot 16.30 uur.

Bezorgtijden

Als u uw afspraak inplant bij AMP Groep kiest u zelf op welk dagdeel u het reisdocument wilt laten bezorgen. De bezorgtijden zijn:

  • Maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 22.00 uur
  • Zaterdag van 8.30 tot 17.00 uur.

Op de dag van bezorging krijgt u een mail of sms met het tijdstip van bezorging. Dit is een tijdvak van twee uur. Bijvoorbeeld tussen 10.00 en 12.00 uur. Verder staat in dit bericht informatie over de bezorger. Zijn naam, foto en unieke identificatiecode.

Bezorgdienst

AMP Groep bezorgt voor ons de paspoorten en identiteitskaarten. Dit bedrijf heeft ruime ervaring met het bezorgen van documenten, waarbij identiteitscontrole een belangrijk onderdeel is. Het bezorgen gaat dus buiten ons om.

De status van uw bezorging kunt u volgen op mijnafspraak.nl of u kunt bellen met AMP. Zorg dat u aanwezig bent op de afgesproken tijd. Voor de afhandeling van de bezorging heeft de bezorger een laptop bij zich. Voor uw gemak en veiligheid is het prettig als de bezorger bij u binnen mag komen. Zo kan het document rustig en veilig aan u worden uitgereikt. Als u dit niet prettig vindt? Is dat geen probleem. De bezorger handelt de bezorging dan aan uw voordeur af. Uw reisdocument wordt vervoerd in een verzegelde envelop. Voordat deze geopend wordt, toont de bezorger met een pas aan dat hij een bezorger van AMP Groep is. Daarna wordt uw identiteit vastgesteld en wordt het reisdocument persoonlijk aan u overhandigd.

Hoe herkent u de medewerker van AMP Groep?

Dit kunt u controleren aan de hand van de volgende punten:

  • Op de afspraakdatum kunt u op mijnafspraak.nl een pasfoto zien van de medewerker die bij u langskomt.
  • Ook staat op mijnafspraak.nl een unieke code waarmee de medewerker kan laten zien wie hij is. U kunt de medewerker naar deze code vragen bij aankomst.
  • De medewerkers van AMP Groep dragen om veiligheidsredenen geen bedrijfskleding.

Bij twijfel kunt u altijd contact opnemen met AMP Groep. Bekijk voor meer informatie de veelgestelde vragen op de website van AMP Groep.

Meerdere documenten laten bezorgen op 1 adres

Let op: U moet uw document persoonlijk in ontvangst nemen. Ieder gezinslid dat een nieuw reisdocument in ontvangst neemt, moet deze dus persoonlijk in ontvangst nemen. Dit geldt ook voor minderjarigen, waaronder baby’s. De bezorger van AMP stelt namelijk uw identiteit vast. Houd hier rekening mee met het maken van uw bezorgafspraak.

Wanneer wordt er niet bezorgd?

Het bezorgen van uw nieuwe reisdocument is niet mogelijk:

  • als u een spoedaanvraag doet omdat u snel een nieuw reisdocument nodig heeft;
  • als u een geldig visum in uw paspoort heeft, waar u nog gebruik van wilt maken;
  • als u uw huidige paspoort of ID-kaart kwijtraakt in de tijd tussen de aanvraag en de bezorging;
  • als u uw identiteitsbewijs in 5 jaar tijd meer dan 3 keer als vermist heeft opgegeven. Dus als u uw bewijs bent kwijtgeraakt of gesloten is;
  • als het bezorgadres op één van de Waddeneilanden is;
  • als uw adresgegevens in onderzoek staan. Dat betekent wanneer het niet duidelijk is op welk adres u woont. U moet eerst uw inschrijving regelen bij de gemeente.

In bovenstaande gevallen haalt u uw paspoort of ID-kaart af aan de balie in het gemeentehuis waar u de aanvraag heeft gedaan.

Informatievideo bezorging

Op de informatievideo bezorging is te zien hoe u het paspoort en de ID-kaart laat bezorgen. 

Informatie AMP Groep

AMP Groep is te bereiken via:

  • Telefoonnummer (030) 240 80 20. Bereikbaar maandag tot en met donderdag van 8.30 – 21.00 uur, vrijdag tot 19.00 uur en zaterdag tot 16.30 uur.
  • WhatsApp: +31 6 38 03 58 77. Stuur uw bericht bij voorkeur met uw ordernummer
  • Twitter: @AMPgroep
  • Online contactformulier: op de website www.mijnafspraak.nl via menu Contact