Onze teams

Algemeen

Onze organisatie bestaat uit 15 teams die verdeeld zijn over 3 domeinen. Binnen elk domein werken onze teams aan verschillende onderwerpen zoals: onderwijs, sport, wonen en duurzaamheid. De gemeentesecretaris en directeur sturen de gemeentelijke organisatie aan.

Domein bedrijfsvoering

Onze teams binnen het domein bedrijfsvoering ondersteunen en adviseren onze organisatie. Zij zorgen dat het college van burgemeester en wethouders, onze directie en al onze collega’s hun dagelijks werk goed kunnen uitvoeren. Denk bijvoorbeeld aan het zorgen voor een goede en veilige plek om te werken. Of aan het bijhouden van de inkomsten en uitgaven van onze organisatie. Ook houden zij in de gaten met welke wetten en regels wij te maken hebben. 

Het domein bedrijfsvoering bestaat uit 5 teams:

  • Bestuurlijke & juridische zaken
  • Directiestaf
  • Financiën
  • HR & Communicatie
  • Informatisering & Automatisering

Domein Bedrijfsvoering

Domein inwoners en samenleving

Onze teams binnen het domein inwoners en samenleving voeren wetten uit, zoals de Jeugdwet, de Participatiewet, de Wet maatschappelijk ondersteuning en de Wet publieke Gezondheid. Hiermee ondersteunen we inwoners om zo volledig mogelijk mee te kunnen doen in de maatschappij. Zowel op het gebied van gezondheid, welzijn als veiligheid. Je kunt hierbij denken aan het ondersteunen van ouderen. Zodat deze langer thuis kunnen blijven wonen. Of zorgen dat er genoeg plekken zijn voor kinderen om te sporten en bewegen. 

Het domein inwoners en samenleving bestaat uit 5 teams:

  • Kwaliteit & Ondersteuning wijkteams
  • Publieke dienstverlening
  • Sociale ontwikkeling
  • Wijkteams Noord & Oost
  • Wijkteams Zuid & West

Domein Inwoners en Samenleving

Domein ruimte

Onze teams binnen het domein ruimte houden zich bezig met het maken, onderhouden en controleren van onze fysieke leefomgeving. Bij fysieke leefomgeving kun je denken aan gebouwen, wegen, bruggen, maar ook grond, bomen en planten in onze gemeente. Onze teams binnen dit domein houden zich met verschillende onderwerpen bezig. Zoals wonen, milieu, klimaat, water, landbouw, natuur en verkeer en vervoer. Denk aan het helpen voorbereiden bij de bouw van nieuwe woningen. Of zorgen dat bomen, parken en ander groen in onze gemeente worden onderhouden.

Het domein ruimte bestaat uit 5 teams:

  • Fysieke leefomgeving
  • Ruimtelijk beheer
  • Ruimtelijke ontwikkeling
  • Serviceteam Toezicht & Handhaving

Domein Ruimte

Taakveld Toezicht en handhaving

Bij toezicht en handhaving zorgen we ervoor dat het veilig, schoon en prettig blijft in onze gemeente. Onze collega's zijn elke dag zichtbaar op straat, bij bedrijven en bij bewoners. Handhavers letten erop dat regels worden gevolgd en helpen bewoners en ondernemers als er vragen zijn. Ze kunnen ook optreden als dat nodig is, bijvoorbeeld bij overtredingen of onveilige situaties. Zo dragen ze dag en nacht bij aan een fijne woon- en werkomgeving.

Onze inspecteurs controleren of gebouwen en bedrijven zich aan de regels houden, zoals bij verbouwingen, verhuur en milieuvoorschriften. Bij grote incidenten, zoals branden of gaslekken, kijken ze of gebouwen veilig zijn en nemen ze maatregelen om gevaar te voorkomen. Samen werken handhavers en inspecteurs aan een gemeente waarin iedereen zich thuis en veilig kan voelen.

Taakveld Toezicht & Handhaving