Spreekuur Welstand

Inloggen

Voor het invullen van dit formulier, heeft u uw DigiD of E-Herkennig nodig. U krijgt maximaal 15 minuten per pagina de tijd om de gevraagde gegevens in te vullen. Deze tijd is zo kort in verband met de veiligheid. Blijft u langer op een pagina? Dan sluit de pagina af. En moet u opnieuw inloggen.

Toelichting

Het spreekuur is één keer in de twee weken op de woensdag tussen 9.00 en 10.00 uur online via Teams. Wij nemen contact met u op om een afspraak te maken.

Houdbaarheidsdatum van een welstandsbeoordeling

Het advies van de Commissie Ruimtelijke Kwaliteit (Welstandscommissie) wordt op hoofdlijnen geformuleerd op basis van de op dat moment geldende regels en/ of beleidsvoorschriften. Deze kunnen in de loop van de tijd wijzigen. Als u een positieve reactie op uw welstandsbeoordeling heeft ontvangen dan beslaat de geldigheidsduur van de gegeven reactie maximaal één jaar na de verzenddatum van de brief, tenzij binnen deze termijn een concrete beleidswijziging heeft plaatsgevonden die gevolgen heeft voor de beoordeling van dit plan. Binnen deze termijn verwachten wij van u dat u een formele, compleet ingediende aanvraag bij ons indient.

Kosten

Voor het spreekuur brengen wij geen kosten in rekening. Uiteraard kan het niet zo zijn dat u voor hetzelfde plan meerdere malen van het spreekuur gebruik maakt. Wij gaan er vanuit dat u na maximaal drie behandelingen in staat bent om een formele aanvraag omgevingsvergunning voor het betreffende plan in te dienen.

Bijlagen

Zorg ervoor dat u de volgende documenten bij de hand hebt:

  • Foto's van de bestaande situatie;
  • Situatietekening met de plek van het bouwwerk ten opzichte van de perceelsgrenzen;
  • Plattegronden, van de bestaande en nieuwe situatie, met een schaal 1:100;
  • Doorsnedetekening van de nieuwe situatie, met een schaal 1: 20;
  • Geveltekeningen, bestaand en nieuw, met een schaal 1:100;
  • Overzicht van de bouwmaterialen die gebruikt gaan worden en de kleur daarvan;
  • Alle tekeningen moeten voorzien zijn van de maten en schaalaanduiding.

Vragen?

Heeft u nog vragen? Dan kunt u contact opnemen met het taakveld Bouwzaken, telefoon (0224) 210 400, of via het contactformulier Bouwzaken.

Ontvangstbevestiging

U ontvangt via uw e-mailadres een ontvangstbevestiging direct nadat u het formulier heeft verstuurd.